Page 558 - 2015 FAALİYET RAPORU
P. 558
KARESİ BELEDİYESİ 2015 YILI İDARE FAALİYET RAPORU
İlçemizin ve Belediyemizin yurt içi ve yurt dışında tanıtımını yapmak,
İlçe halkının tanımak istediği yurt içi ve yurt dışındaki farklı kültürleri İlçemiz halkına
tanıtmak.
Görevleri:
5393 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu,
Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, İç Kontrol ve
Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik, Mahalli İdareler Bütçe ve
Muhasebe Yönetmeliği, İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın
kendilerine verdiği sair görevleri ; Ülkemizin Dış Politikasıyla uyumlu çalışma ilkelerine uygun
olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
Belediyenin; orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve
önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak
dağılımlarını içeren Stratejik Plan ve Performans Programının hazırlanmasını koordine etmek
ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
Belediyenin çalışma ve yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek,
uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
Stratejik Plan, Performans Programı, Çalışma ve Yatırım Programı, Bütçe ve Faaliyet
Raporu ile ilgili olarak; birimler arası koordinasyonu sağlamak, belediye üst yöneticilerine ve
belediyenin bütün birimlerine danışmanlık yapmak. İzleme ve değerlendirme çalışmalarını
yürütmek.
Ekonomik veya sosyal verimlilik ilkelerine uygun olarak; Belediye faaliyetlerinin
maliyet-fayda veya maliyet-etkinlik analizleri ile gerekli görülen diğer ekonomik ve sosyal
analizlerin yapılmasını koordine etmek, sonuçları toplamak ve değerlendirme raporuyla
birlikte Başkanlık makamına sunmak.
Başkanlık makamının onayıyla; İlçemizin sorunlarına ve çözüm önerilerine yönelik
olarak düzenlenen toplantı, seminer, konferans ve çalıştaylara ilgili birimleri de koordine
ederek katılmak. Belediyemizi ilgilendiren konuları tespit ederek, gereği hususunda ilgili
birimleri bilgilendirmek ve sonuçlarını takip etmek.
Başkanlık makamının onayıyla; İlçenin gelişmesi ve kalkınmasıyla ilgili olarak toplantı,
seminer, konferans ve çalıştaylar düzenlemek. Bu konuda gerek belediye birimleri gerekse
belediye dışındaki kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum ve meslek kuruluşları arasında
koordinasyonu sağlamak. Bu çalışmaların hazırlık, sekreterya ve raporlama iş ve işlemlerini
yapmak.
Yönetimi Geliştirme Kurulu ile kurulduğu takdirde Strateji Geliştirme Kurulunun
sekretarya hizmetlerini yürütmek.
Başkanlık Makamının talimatı yada müdürlüklerin talebi ile, Birim yönetmelikleri
üzerinde yapılacak değişikliklerin tasarılarını hazırlamak ve mevzuat gereğince izlenecek
prosedürleri takip etmek. Bu konuda ilgili birimler ile Belediyenin karar organları arasında
koordinasyon sağlamak.