Page 71 - 2017 FAALİYET RAPORU
P. 71

Karesi bir başka güzel şimdi...








                        Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu (www.nvi.gov.tr)

                        Belediyemize gelen vatandaşlarımızın işlemlerini daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için
                 Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu sağlandı. Bu sayede vatandaşların işlemlerinde kimlik ve adres
                 bilgilerinin  el  ile  giriş  yapılması  yerine  otomatik  olarak  gelmesi  sağlanmış  ve  hem  vatandaşımızın
                 zamanından hem de personellerimizin zamanından kazanılmıştır. Ayrıca bu sayede kurumun bilgi envanteri
                 doğru bir şekilde tutulmaktadır.

                        Bu sayede;
                 - Vatandaşlarımızın kimlik bilgileri doğrudan Nüfus ve
                    Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden çekiliyor.
                 - Yine vatandaşlarımızın adres bilgileri doğrudan Nüfus ve
                    Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden çekiliyor.
                 - Vatandaşlarımızın aile nüfus bilgilerine ulaşım sağlanmış.



                        Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Entegrasyonu (www.tkgm.gov.tr)

                        Vatandaşlarımızın  tapu  bilgilerine  doğru  bir  şekilde  erişebilmek  adına  geliştirilmiş
                 entegrasyondur. Emlak servisi, Beyaz Masa ve Taşınmaz Servisi başta olmak üzere bir çok birimimizin
                 yararlandığı bu entegrasyondan, sağlık işleri müdürlüğümüz de yararlanmaktadır. Belediyemize erzak vb.
                 sosyal yardım başvurusunda bulunan vatandaşlarımızın üzerlerinde herhangi bir taşınmazın olup olmadığı,
                 vatandaş bilgilerinin doğru olup olmadığı bu entegrasyon tarafından sağlanmaktadır.

                        Tapu Takbis Entegrasyonu Sayesinde
                 - Vatandaşların kendilerine ait taşınmaz bilgilerine ulaşılabilmekte
                 - Hisse bilgilerine ulaşılabilmekte
                 - Taşınmazın cinsi ve nitelik bilgilerine ulaşılabilmekte
                 - Rehin bilgilerine ulaşılabilmekte
                 - Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'nün taşınmaz ve tapuların üzerinde
                   yaptığı değişiklikler belediye içerisinden eşgüdümlü olarak takip
                   edilebilmektedir.



                        Çağrı Merkezi Uygulaması (Televantage)


                        Belediyemizin Çağrı Merkezi'ni arayan vatandaşların çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim
                 sağlaması için geliştirilmiş bir uygulamadır. Uygulama geliştirilirken vatandaşların telefonda çok fazla
                 zaman  kaybetmesini  önlemek  için  kişi  ve  adres  bilgileri  sisteme  otomatik  şekilde  düşecek  şekilde
                 tasarlanmıştır. Arayama yapan vatandaşın tüm bilgileri otomatik olarak personel tarafından görülmektedir.

                        Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde
                 - Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline düşmektedir.
                 - Vatandaşın telefon numarasından otomatik olarak ad soyad ve adres
                   bilgileri sisteme geldiğinden vatandaştan kişisel bilgilerinin girişi için
                   zaman kaybedilmemekte ve doğrudan şikayet konusu sisteme girilmektedir.
                 - Girilen şikayetler doğrudan şikayete ilgili birime gitmektedir.
                 - Yapılan görüşmelerin tamamının ses kaydı gerçekleşmektedir.





                                                           43
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76