Page 71 - 2017 FAALİYET RAPORU
P. 71
Karesi bir başka güzel şimdi...
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu (www.nvi.gov.tr)
Belediyemize gelen vatandaşlarımızın işlemlerini daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Entegrasyonu sağlandı. Bu sayede vatandaşların işlemlerinde kimlik ve adres
bilgilerinin el ile giriş yapılması yerine otomatik olarak gelmesi sağlanmış ve hem vatandaşımızın
zamanından hem de personellerimizin zamanından kazanılmıştır. Ayrıca bu sayede kurumun bilgi envanteri
doğru bir şekilde tutulmaktadır.
Bu sayede;
- Vatandaşlarımızın kimlik bilgileri doğrudan Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden çekiliyor.
- Yine vatandaşlarımızın adres bilgileri doğrudan Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden çekiliyor.
- Vatandaşlarımızın aile nüfus bilgilerine ulaşım sağlanmış.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Entegrasyonu (www.tkgm.gov.tr)
Vatandaşlarımızın tapu bilgilerine doğru bir şekilde erişebilmek adına geliştirilmiş
entegrasyondur. Emlak servisi, Beyaz Masa ve Taşınmaz Servisi başta olmak üzere bir çok birimimizin
yararlandığı bu entegrasyondan, sağlık işleri müdürlüğümüz de yararlanmaktadır. Belediyemize erzak vb.
sosyal yardım başvurusunda bulunan vatandaşlarımızın üzerlerinde herhangi bir taşınmazın olup olmadığı,
vatandaş bilgilerinin doğru olup olmadığı bu entegrasyon tarafından sağlanmaktadır.
Tapu Takbis Entegrasyonu Sayesinde
- Vatandaşların kendilerine ait taşınmaz bilgilerine ulaşılabilmekte
- Hisse bilgilerine ulaşılabilmekte
- Taşınmazın cinsi ve nitelik bilgilerine ulaşılabilmekte
- Rehin bilgilerine ulaşılabilmekte
- Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'nün taşınmaz ve tapuların üzerinde
yaptığı değişiklikler belediye içerisinden eşgüdümlü olarak takip
edilebilmektedir.
Çağrı Merkezi Uygulaması (Televantage)
Belediyemizin Çağrı Merkezi'ni arayan vatandaşların çağrı merkezi personeli ile düzenli bir iletişim
sağlaması için geliştirilmiş bir uygulamadır. Uygulama geliştirilirken vatandaşların telefonda çok fazla
zaman kaybetmesini önlemek için kişi ve adres bilgileri sisteme otomatik şekilde düşecek şekilde
tasarlanmıştır. Arayama yapan vatandaşın tüm bilgileri otomatik olarak personel tarafından görülmektedir.
Çağrı Merkezi Uygulaması Sayesinde
- Gelen çağrılar düzenli bir sırayla çağrı merkezi personeline düşmektedir.
- Vatandaşın telefon numarasından otomatik olarak ad soyad ve adres
bilgileri sisteme geldiğinden vatandaştan kişisel bilgilerinin girişi için
zaman kaybedilmemekte ve doğrudan şikayet konusu sisteme girilmektedir.
- Girilen şikayetler doğrudan şikayete ilgili birime gitmektedir.
- Yapılan görüşmelerin tamamının ses kaydı gerçekleşmektedir.
43