Büyükşehir Belediyesi, Karesi Belediyesi, Altıeylül Belediyesi ve BASKİ yetkililerinin katılımıyla Kentli Servisi ve Çağrı Merkezi Koordinasyon Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Karesi Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, 4 kurum arasında koordinasyonun sağlanması ve sorunlara gerçekçi çözümler üretecek adımların atılması gerektiğini söyledi.
Büyükşehir Belediyesi, Karesi Belediyesi, Altıeylül Belediyesi ve Balıkesir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’nün (BASKİ) katılımıyla Kentli Servisi ve Çağrı Merkezi Koordinasyon Toplantısı, Karesi Belediyesi Başkanı Yücel Yılmaz'ın da katılımıyla gerçekleştirildi. Karesi Belediye Başkan Yardımcıları Yusuf Hocaoğlu, Yasin Sağay, Altıeylül Belediye Başkan Yardımcısı İsmail Çoban, Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanı Şinasi Yılmaz, BASKİ Genel Müdür Yardımcısı Harun Turam, BASKİ Abone İşleri Dairesi Başkanı Mehmet İçkin, Karesi Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Mürşit Canbulat ve birim müdürleri ile temsilcilerinin katıldığı toplantıda kurumların sık karşılaştığı problemler ve çözüm yolları tartışıldı.
VATANDAŞ ADINA TAKİP
BASKİ, itfaiye ve zabıta ile ilgili şikâyetlerin Büyükşehir Belediyesi’ni ilgilendirmesine rağmen vatandaşların yüzde 80’inin ilçe belediyelerine başvurduğunu söyleyen Karesi Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, “Eğer itfaiye, BASKİ, Büyükşehir Zabıta iletişimi bizden kabul ederse, biz sorunu tespit edip, vatandaşı dinleyip teşhisini koyup onun dilekçesini kendimize kabul ederek ilgili birimlere havale edelim. Bu şikâyetleri biz kabul edelim eğer etmezsek çözüm üretmeyen, işi geçiştiren pozisyonuna düşüyoruz. Talep ve sorun ne ile ilgiliyse vatandaş adına biz bunun takipçisi olalım” dedi.
‘ELİMİZ GÜÇLENİR’
Amaçlarının hizmeti vatandaşa en hızlı şekilde sunabilmek ve vatandaşa geri bildirim yapmak olduğunu belirten Başkan Yücel Yılmaz, 3 belediyenin Kentli Servisleri’ni etkin bir şekilde kullanarak, işi takip ederek sorunların çözüme ulaştırılabileceğini kaydetti. Yapılan iş ve işlemlerde ‘geri bildirim’in kendileri için çok önemli olduğunu vurgulayan Başkan Yılmaz, ellerinde bunu başaracak, maliyeti olmayan bir yazılım olduğunu belirterek, “Operasyonda yer alacak arkadaşlarımıza gerekli teknolojik desteği vermemiz gerekiyor. Eğer bunu yaparsak elimiz çok güçlenir” dedi.
4 KURUM ARASINDA KOORDİNASYON
Çağrı Merkezi’ne ve Kentli Servisi’ne gelen şikayet ve bildirimlerin Büyükşehir Belediyesi, Karesi Belediyesi, Altıeylül Belediyesi ve BASKİ’ye duyurulması için internet sitesinin tercih edilebileceğini söyleyen Başkan Yılmaz, “Bunun eğitimini tüm Kentli Servisleri’ne ve şikayeti kabul eden insanlara tebliğ edip resmileştirmemiz gerekiyor. Konuyla ilgili gereken yazışmaları yaparak bir an önce çözüme kavuşturalım” dedi. Sistemin kurulmasıyla birlikte 4 kurum arasındaki koordinasyonun büyük ölçüde sağlanmış olacağını belirten Yılmaz, sorunlara gerçekçi çözümler üretecek adımların bir an önce atılması gerektiğine vurgu yaptı.